donderdag 29 september 2016

Gelli Plate - Have a Blossom Day

Vorige week waren bij de groothandel Kippers Hobby een aantal Franse dames een aantal dagen over in Nederland om in een paar dagen tijd diverse nieuwe technieken te leren.

Ik mocht ook 1 van die dagen komen om de dames te leren werken met de Gelli Plate. Ik vond het wel reuze spannend, want ik spreek dus echt amper Frans (alleen van school). Maar gelukkig hielp Sandrine mij de hele dag, ik vertelde alles in het Engels en zij ging het vertalen naar het Frans.

Volgens mij vonden de Franse dames de workshop wel erg geslaagd.


Ik had deze 2 kaarten voorbereid, in de ochtend hebben ze de bovenste kaart gemaakt en in de middag de onderste kaart. De kaarten lijken hetzelfde, maar ik heb de opbouw bij beide kaarten anders gedaan zodat ze diverse technieken konden leren.

En extra alles 2x laten doen zodat ze even goed de "feeling" met de Gelli Plate te pakken zouden krijgen.


Voor beide kaarten heb ik de 4" ronde Gelli Plate  gebruikt. Voor deze eerste kaart hebben we 3 kleuren Memento Inkt op de Gelli plate aangebracht:
* Grape Jelly
* Lilac Posies
* Pear Tart

Deze kleuren rol je uit met je brayer, daarna leg je er een Mask stencil Bubbles 017 van Dutch Doobadoo er overheen en weer rol je met je brayer er overheen.
De afdruk is daarna klaar, je kan de afdruk overbrengen op je witte kaartkarton.

Daarna ga je de Blossom stempel van Noor! Design langs de cirkel stempelen. Ook hiervoor heb ik de 3 kleuren Memento Inkt gebruikt.

Over de achtergrond hebben we nog wat structuur gestempeld met de nieuwe Texture Stamps van Marianne Design.

Om de achtergrond meer dimensie te geven hebben we nog wat accenten aangebracht met de Faber Castell Polychromos.


Deze 2de kaart is eigenlijk hetzelfde, alleen werken we bij deze anders op de Gelli Plate.

Ook hier hebben we weer de 3 kleuren Memento Inkt aangebracht op de Gelli Plate, deze rol je goed uit. Daarna ga je met je Blossom stempel van Noor! Design op de Gelli Plate stempelen en ook doe je onderaan een stukje bubbeltjesfolie. Zoals je ziet wordt de afdruk wit.

Op deze manier wilde ik laten zien dat je met allerlei materialen zelf een leuke textuur aan kan brengen. Je kan hier o.a. ook knoopjes voor gebruiken, lintjes, kantjes, plastic bordjes etc.

De opbouw van deze kaart is hetzelfde.

De dames van de workshop hebben deze 2de kaart niet exact hetzelfde gemaakt, ik heb ze "vrij" laten werken qua opbouw en er kwamen echt de mooiste creaties voorbij.

Ik vond het echt een super gave dag om mee te mogen maken. Hier nog een paar kleine foto's:


Ik hoop dat ik jullie met deze creatie ook kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl:

Stempelinkt - Memento - Dewdrop - Pear Tart Stempelinkt - Memento - Dewdrop - Lilac Posies Stempelinkt - Memento - Dewdrop - Grape Jelly KippersHobby - Brayer - Rubber Brayer Gelli Printing Plates - 4 Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art A5 - Bubbles Joy! Crafts - Clear Stamps ENG - Cherry Blossom Tree Marianne Design - Clearstamp - Texture Grid Marianne Design - Clearstamp - Texture Ink Faber Castell Polychromos - Blikken doos 120 stuks + CD  






1 opmerking:

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX